

Okulumuz Rehber Öğretmenlerinden Sevgi AKKURT TÜRKAY tarafından yürütülen MİNDFULNESS –BİLİNÇLİ FARKINDALIK adlı E-Twinning projesinde öğrenciler proje ile Aralık ayında tanıştırıldı ve proje ortakları ile toplantılar gerçekleştirildi.
Proje hakkında
"Kendinizi şu anda ve burada olmanın deneyimine bırakın."
Mindfulness'ın ardında yatan fikir, şimdiki ana odaklanmanın kişinin stres, zorlayıcı duygular ve olumsuz düşüncelerle daha iyi baş etmesine yardımcı olmaktır. Öğrencilerimizin içinde bulunduğu pandemi, ergenlik, sınav stresi, zorlayıcı aile ilişkileri vb. durumlar onların gerek beden gerek zihin algılarını engellemektedir. Özellikle bu dönemde öğrenciler sosyal ve duygusal değişimler yaşıyor ve üzerinde büyük bir sosyal baskı hissediyor. Bu aynı zamanda bazı çocuklar için psikolojik hastalıkların başlangıç düzeyi, depresyon ve yalnız kalma isteği sınav stresi ile birleşiyor. Çocukların bu dönemde sağlam bir baş etme stratejisi olması büyük önem arz ediyor. Bu proje ile öğrencilerimizin bu sorunlarla baş etmesine yardımcı olacak teknikleri öğrenmelerini sağlamak ve bu teknikleri günlük hayatın içinde uygulamalarına imkan vermek amaçlanmaktadır.
BEKLENEN SONUÇLAR
Bu projenin amacı, Bilinçli farkındalığın temelinde "dikkatin" ve "duyguların" düzenlenmesi yer almaktadır ve bu sayede yoğun düşüncelerden kişinin dikkatini arındırarak bilişsel bir esnekliğe ulaşmasıdır. Yoğun çalışma ve eğitim hayatında başarılı olabilmek, planlı ve düzenli bir şekilde amaçlanan hedefe ilerleyebilmek için bilişsel bilgiye sahip olmaktır. Dolayısı ile bu proje ile ulaşmak istediğimiz sonuç okullarda uyguladığımız bu tekniğin okullarımızdaki faydasını gözlemlemek ve kendini yönetebilen, sorunları ile baş edebilen başarılı bireyler yetiştirmektir. Projenin sonunda tüm süreci değerlendirdiğimiz, okul uygulamalarındaki avantajları ve dezavantajları paylaşarak bizden sonraki uygulayıcılara da rehber niteliğinde olacak bir dijital dergi oluşturmak istiyoruz.